Az elmúlt évben rohamosan terjedtek a neten azok az infografikák, amelyek a számok helyett a vizualitást helyezik előtérbe, mintegy segítve a statisztikák megértését és jó esetben az értelmezését. A látványos és sokszor szép grafikák hátterében nagyon sok munka található, amely egyrészt az adatgyűjtést, kérdőívkészítést, adatfelvételt, az adatok értelmezését, elemzését takarja, másrészt pedig a számhalmazok, eloszlások, kereszttáblák, chartok megszokottól eltérő, olyan grafikai megjelenítését, amely vonzza az ügyfelek, olvasók szemét és arra készteti őket, hogy egy futó pillantás helyett elkezdjék értelmezni a grafikán található ábrákat. Ez jó, ennek örülni kell.

Sőt! Be kell látnunk, hogy a marketingkutatás is egy olyan termék, amelyet jól kell becsomagolni ahhoz, hogy felkeltse a megbízók figyelmét, hogy eladhatóvá váljon, hiszen, ha "a jó bornak is kell a cégér", akkor miért éppen a kutatásnak ne lenne rá szükség. 

Az infografika természetesen nem menti meg a marketingkutatást, azonban segíthet abban, hogy izgalmasabbá, színesebbé, vonzóbbá, szexibbé tegyük a kutatások világát a döntéshozók, a válaszadók és saját magunk számára is.

Az nrc is elkészítette első Mobilkörkép 2011 elnevezésű infografikáját, amelyet Tihanyi Anikó, az NRC kutatási igazgatója menedzselt. Reméljük érdekes és hasznos pillanatképet ad a mobilpiac egy kis szegletéről. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Itt pedig néhány személyes kedvenc a nagyvilágból:
 
 
 
 
 
 
Ha marketingkutatási infografikát készítesz, akkor a következő információknak kötelező szerepelnie a képen:
  • infografika főcíme
  • a felhasznált adatok évjárata (mikor készült a kutatás)
  • mintaleírás, kikre igazak az adatok, ki az alapsokaság
  • egyes ábrákhoz cím, értelmezést segítő címkék, bázis - ha más, mint a teljes alapsokaság)
  • a kutatás/infografika készítője
  • elérhetőség
 
Jó grafika készítést minden kollégának :) 

A bejegyzés trackback címe:

http://marketingkutatas.blog.hu/api/trackback/id/tr182799513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.