A kutatási panelek legújabb típusát jelentik a kutatási célra szervezett online közösségek. A megközelítés hasonlít a csoportos beszélgetésekhez, de valahol az online fókuszcsoport és az igazi online közösség között helyezkedik el. Az alapvetően kvalitatív megközelítés kvantitatív elemzésre is lehetőséget adhat, amennyiben nagyobb elemszámú csoport bevonásával zajlik. Online közösségeket szervez piackutatási célra például a PluggedIN (www.pluggedinco.com).

A PluggedIN beszámolója alapján a gyakorlatban a tagokat hasonló módon rekrutálják, mint az online panelek esetében, de a működés eltérő. Az adott kutatási célra összehívott válaszadókat előszűrik, majd a megfelelő válaszadók meghívót kapnak a kutatási közösségbe. A jelentkezőket egy online térbe terelik, ahol a kutatási célnak megfelelően kérdéseket tesznek fel nekik, akár hosszabb időn, extrém esetben éveken keresztül. A csoport fenntartása hasonló ösztönzők segítségével történik, mint bármely más panel esetében.
 
A PluggedIN szakértője, Matt Foley nem ajánlja működő közösségi oldalak kutatási célú használatát, így pl. a Facebook közösségét. A legfőbb ellenérve, hogy túl nagy nyilvánosságot kaphatnak a projektek, amely általában nem kedvelt a megrendelők körében. További problémát jelentenek a technikai korlátok, a jogosultsági kérdések és a projektek feletti kontroll.
 
A módszer többek között abban különbözik a fókuszcsoporttól, hogy a moderálás jellemzően napi gyakorisággal történik, ettől függetlenül a válaszadói aktivitás nagyfokú szabadsággal bír. Nincs interjúvázlat, csak naponta új kérdések, vagy természetesen ugyanígy lehetséges a korábban előkerült témák tisztázása.
 
A tapasztalatok szerint a közösség tagjainak 10-20%-a igazán aktív, azaz rendszeresen véleményez és tartalmat hoz létre, megjegyzéseivel minősíti a felvetett kérdéseket és csatlakozik a többiek beszélgetéséhez. További 40-60% részt vesz ugyan a projektben, de csak szórványosan járul hozzá a tartalomhoz. A maradékuk csak alkalomszerűen vesz részt, vagy a regisztráció után többet nem kerül elő.
 
Forrás: http://www.pluggedinco.com/research-communities/

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingkutatas.blog.hu/api/trackback/id/tr261247063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.