A márkák felhasználóiból szerveződött online közösségek üzleti értékével, illetve a fejlődésükkel foglalkozik az Aberdeen Group tanulmánya. Megállapításuk szerint az elmúlt években indult el az ilyen típusú online közösségek fejlődése, sokkal lassabban, mint ahogy ez a peer-to-peer közösségi oldalak esetében megfigyelhető. Éppen ezeknek a közösségi hálóknak a népszerűsége és a megváltozott médiafogyasztás győz meg egyre több vállalatot arról, hogy jövőbeli sikerességük részben attól is függ, hogy képesek-e létrehozni és aktivizálni saját online közösségüket. Ennek hatására egyre több fogyasztói márka alakítja át weboldalát interaktív online közösséggé. Az Aberdeen által megkérdezett vállalatoknak mindössze egyötöde rendelkezik több mint három éve saját online közösséggel, 36%-uk pedig 12 hónapnál rövidebb ideje mondhatja el ugyanezt önmagáról. A trend gyorsan növekvő, mivel egyre több vállalat ismeri fel az üzleti előnyöket, úgymint erősebb márkahűség, olcsóbb ügyfélszolgálati támogatás vagy kevesebb piackutatási kiadás. Az egyik legfontosabb előnyként említik, hogy a vevőket partnerként, azaz „co-creators” vagy „co-developers”-ként kezelik. A cikk megemlíti azt is, hogy a mérés, amely a saját közösségi oldalnak az üzleti sikerre gyakorolt hatást mutatja, még nem kiforrott.

tovább az eredeti cikkhez »

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingkutatas.blog.hu/api/trackback/id/tr391256030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.