A közösségi média mérésének be kell ágyazódni az üzleti folyamatokba – olvasható a www.research-live.com cikkében.

Egy új tanulmány szerint a közösségi médiára fordított marketing erőfeszítések hatékony mérése az egész szervezet elkötelezettségét követeli meg.
1.469 marketing szakember megkérdezése alapján az Equation Research azt a következtetést vonta le, hogy a mérésnek a szervezett üzleti folyamatok részének kell lennie, hogy a közösségi média stratégia sikeres lehessen. A tanulmány megerősítette korábbi kutatások eredményét, miszerint a közösségi média stratégia szélesebbkörű elfogadásának az egyik legfőbb akadálya a méréssel szembeni kétely.
A legtöbb vállalat két vagy három módon méri a közösségi média erőfeszítéseket – az eredmények szerint. A ’honlap találatot’ (website hits) a márkák 64%-a, az ügynökségek 62%-a használja, ami azt jelzi, hogy forgalomalapú megközelítés domináns, de a kvalitatív visszajelzések nyomon követése is magas említést kapott; a márkák 45%-a, az ügynökségek 39%-a mér ilyen módon.
„Az ’eszközök tanulása’ nem lehet hatékony addig, amíg az üzleti folyamatok nem társulnak megfelelő erőforrás hozzárendeléssel és mérési visszacsatolással” – mondja a tanulmány. „A különböző eszközök és taktikák széleskörű használatával a mérés érthető módon megosztott. Elfogadott, hogy a hard és a soft mérés egyaránt szükséges a siker eléréséhez.”
Az Equation tanulmánya ’crowdsourcing’-ot (nyelvújító szó, jelentése: feladatot valamilyen közösségi csoport felé kiszervez) használt a kérdőív kérdéseinek kifejlesztéséhez, amikor a marketing szakma szakértőit arra kérte meg, hogy blog-on keresztül javasoljanak kérdéseket.
Crowdsourcing részletes leírása »
 

tovább az eredeti cikkhez »

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingkutatas.blog.hu/api/trackback/id/tr791335226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.