– mondja egy közelmúltban végzett kutatás (USA)

Egy kutatói blog beszámolója szerint (http://blog.joelrubinson.net/2009/09/how-do-online-and-rdd-phone-research-compare-latest-findings/ ) az ARF (Advertising Research Foundation) közelmúltban végzett felmérése szerint az online eredmények épp olyan pontosak, mint a telefonos kutatás eredményei.

Az ARF „Foundations of Quality” projektjében három különböző kutatási módszerrel végezte el megkérdezését és jutott a következő eredményre 1500 postai megkérdezés, 1000 telefonos interjú véletlen szám tárcsázással és 100 000 online kérdőív (17 különböző panelből) alapján. A telefonos kutatás legnagyobb hibája a válaszadók életkora volt, tekintettel a csak mobilos háztartások növekvő számára. (A telefonos kutatásoknak ezt a gyengéjét egy hasonló, 2007-ban végzett hazai kutatási projekt is megerősítette korábban – lásd Pillók Péter előadását Miben más? - címmel a 2007 Online Kutatás Konferencián). Ahogy a blog szerzője említi, minden módszer használatában rejlenek kihívások, amelyek megkövetelik az ügyfélre szabott legjobb megoldásának alkalmazását a megbízható mérés érdekében. Még politikai közvélemény kutatások esetében is, a random tárcsázásos telefoninterjú módszerek eltérő eredményeket hozhatnak és elképzelhető, hogy nem olyan pontosak, mint egy jól megtervezett online kutatás. Példaként említi Professor Costas Panagopoulos elemzését, aki 23 elnöki közvélemény kutatás pontosságát vizsgálta a 2008-as USA elnökválasztás kapcsán. A legtöbb kutatás telefonos volt véletlen számtárcsázással, mégis egy online mérés végzett a harmadik helyen pontosságban. Jelen projekt szerint az online kutatás képes összehasonlítható, konzisztens és pontos adatokat adni, ha megfelelően alkalmazzák.

 

 

Az eredeti bejegyzéshez ide kattintson!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingkutatas.blog.hu/api/trackback/id/tr901388199

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: their explanation 2018.02.10. 03:02:52

Nők, az egyéjszakás kalandokról - Online Szexshop

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

esomar 2010.02.25. 14:49:06

Értem én ennek a hírnek a reklámértékét az online adatfelvétel számára, de vegyük észre, hogy inkább azt mutatja ez az adatfelvétel, hogy néhány rétegképző ismérv adataiban közelebb áll a cenzus eloszlásaihoz az online adatfelvétel. De ez nem is csoda, 100 000 (!) online interjú adatait vetették össze 17 panelből 1 000 telefonossal. Gimme a break bro'!

Klenovszki 2010.02.26. 11:39:07

Hát igen, lehet, hogy ez alapvetően egy reklám célzattal készült összehasonlítás a cikk szerzőjétől, a motivációit nem ismerem.

Amit viszont Pillók Péter prezentált még az OK2007 konferencián abban 3 db 1000 fős (telefonos, személyes, online) adatfelvétel adatait vetették össze és ott is nagyon jól szerepelt az online. Jobban, mint a telefonos.

Azt hiszem, ami már külföldön pár éve elfogadott, azt lassan hazánkban is befogadja a megbízói és piackutatói szakma. Az online kutatás kilépett a gyerekcipőből.