A jövő kutatója sokak szerint gép lesz. Szoftver és némi vasanyag, nullák és egyesek, számhalmazok összegyűjtve és kazalba rendezve. Szép borzalmas jövő, ha ez így lenne.

Szerintem azonban a jövő kutatója az értő, értelmező ember kell, hogy legyen, aki a számok, trendek között rendet vágva értelmezni tudja a valóságot és nem csak a számokat látja, hanem a számok mögött lévő folyamatokat és azok hatását a piacra, vállalatra, termékre, szolgáltatásra, vásárlóra. Már ma is ennek kellene lennie, azonban sajátos identitáskeresésben van az egész marketingkutatói szakma, amelyben egyelőre csak azt tudjuk, hogy mik nem akarunk lenni, sejtjük, hogy milyenné nem szeretnék válni, de semmilyen módon nem találjuk az oda vezető utat és csak toporgunk egyhelyben miközben a technológiai fejlődés hatására egyre inkább teret és így piacot veszítünk. Toporgás helyett nekünk kellene lenni az első számú technológiai „early adapternek”, azoknak, akik megragadják a technológiai lehetőségeket, bevezetik a piacra őket és nemcsak nézik és sajnálkoznak, hogy „jéé ez a vonat is elment már”.
 
 
A marketingkutatásnak lépést kell tartania a technológiai fejlődéssel, az internet adta lehetőségekkel, a neurológiai vizsgálatokkal, a matematika fejlődésével és a pszichológiai kutatásokból származó tapasztalatokkal. Lassan el kell felejteni a kvantitatív és kvalitatív vizsgálati módszereket és helyettük, - jó-jó, inkább mellettük - egységes, a kvalitatív és kvantitatív módszerek előnyeit együtt érvényesítő kutatási módszereket kell kidolgoznia.
 
A marketingkutatás a modern technológiák, robotok alkalmazása nélkül nem tud már ma sem versenyben maradni, azonban nem szabad sem a kutatóknak sem a döntéshozóknak elfelejteni, hogy a technológia csak egy eszköz, a számok pedig önmagukban nem nyújtanak plusz dolgokat és mit sem érnek értelmezés, értő elemzés nélkül, mit sem érnek a piac egészének mozgását látva.  A kutató az, aki értelmet tud adni a számoknak, aki tudja értelmezni a nonverbális jeleket és statisztikai elemzések együttesét. A szakértő kutató lesz az, aki válaszokat, egyszerű válaszokat tud adni a döntéshozók kérdéseire, ha jól használja fel a technológiai fejlődés nyújtotta lehetőségeket és nem elveszik azokban.
 
 
Tudomány, technológia alkalmazása a piackutatásban:
http://piackutatas.blog.hu/2010/11/02/tudomany_technologia_alkalmazasa_a_piackutatasban
 

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingkutatas.blog.hu/api/trackback/id/tr302415441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.