Az infografikák mentik meg a marketingkutatást?! ☺
Címkék: marketingkutatás infografika mobitelefon
2011.04.04. 18:31
Az elmúlt évben rohamosan terjedtek a neten azok az infografikák, amelyek a számok helyett a vizualitást helyezik előtérbe, mintegy segítve a statisztikák megértését és jó esetben az értelmezését. A látványos és sokszor szép grafikák hátterében nagyon sok munka található, amely egyrészt az adatgyűjtést, kérdőívkészítést, adatfelvételt, az adatok értelmezését, elemzését takarja, másrészt pedig a számhalmazok, eloszlások, kereszttáblák, chartok megszokottól eltérő, olyan grafikai megjelenítését, amely vonzza az ügyfelek, olvasók szemét és arra készteti őket, hogy egy futó pillantás helyett elkezdjék értelmezni a grafikán található ábrákat. Ez jó, ennek örülni kell.
Sőt! Be kell látnunk, hogy a marketingkutatás is egy olyan termék, amelyet jól kell becsomagolni ahhoz, hogy felkeltse a megbízók figyelmét, hogy eladhatóvá váljon, hiszen, ha "a jó bornak is kell a cégér", akkor miért éppen a kutatásnak ne lenne rá szükség.
Az infografika természetesen nem menti meg a marketingkutatást, azonban segíthet abban, hogy izgalmasabbá, színesebbé, vonzóbbá, szexibbé tegyük a kutatások világát a döntéshozók, a válaszadók és saját magunk számára is.
Az nrc is elkészítette első Mobilkörkép 2011 elnevezésű infografikáját, amelyet Tihanyi Anikó, az NRC kutatási igazgatója menedzselt. Reméljük érdekes és hasznos pillanatképet ad a mobilpiac egy kis szegletéről.
- infografika főcíme
- a felhasznált adatok évjárata (mikor készült a kutatás)
- mintaleírás, kikre igazak az adatok, ki az alapsokaság
- egyes ábrákhoz cím, értelmezést segítő címkék, bázis - ha más, mint a teljes alapsokaság)
- a kutatás/infografika készítője
- elérhetőség
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek