Utolsó kommentek:

oliveR · http://www.webvideozz.com 2010.03.23. 00:40:37

Igen, ezzel egyet értek. Szó van a bejegyzésben a szavazásról is, de ott éppen azt állapítjuk meg, hogy nem reprezentatív. Ennél jobb eljárás a célközönségben lévő kérdéseket megismerni és a válaszokat egy nyilvános blogban megfogalmazni.

Egy vállalkozónak, aki online keres célközönséget, nem feltétlen kell olyan reprezentáns csoportot találnia, ami az egész országra vetítve valós adatokkal szolgál. Éppen ezért a blogban említett eljárás nem gyors eredményekkel kecsegtet, hanem hosszútávú forgalommal.

A célja az, hogy egyre több választ az adott blogon találjon meg a a közönség. Ehhez pedig kérdések kellenek a célközönségtől. Ezeknek a kérdéseknek a megtalálása és a kérdésfeltevés generálása a cél.

Így előbb-utóbb a Google a blogot is felhozza egy adott kérdés megfogalmazásakor. Ha ezt a forgalmat az oldalon megszületett válaszok miatt magáénak tudja, akkor sokfelé ágazik az út.

Üdv:
oliveR

Bejegyzés: Sufni tuning helyett inkább készítsen jó piackutatást I.

Klenovszki 2010.03.22. 17:26:40

@oliveR: Köszönöm, hogy megírtad a véleményed. A hasznosságról nincs is vita, mert minden vélemény fontos egy cég számára. Amit vitatok az az, hogy emberek véleményének a megismerése még nem egyenlő a piackutatással. Ahhoz, hogy akár több 1000 ember véleményét igaznak tekinthessünk egy nagyobb csoportra nézve, olyan mintavételi eljárást kell alkalmazni, amelyhez megfelelő piackutatási szakértelem, tapasztalat szükséges és pont ez az egyik fontos pont, ami megkülönbözteti a piackutatást az egyszerű szavazástól, véleménykéréstől.

Bejegyzés: Sufni tuning helyett inkább készítsen jó piackutatást I.

oliveR · http://www.webvideozz.com 2010.03.20. 21:10:31

Minden piackutatás arról szól, hogy termékünket vagy szolgáltatásunkat jobban a piachoz szabjuk.

Egyik oldal természetesen a konkurenciakutatás, a másik az igényfelmérés.

Az online végzett piackutatás egyik előnye, hogy meg lehet találni a célpiacot és meg lehet ismerni az őket foglalkoztató problémákat. Ez legalább annyira fontos és hatékony, mint a 7. pontban leírtak.

Mindaz, amit leírtál, helyénvaló. De a hivatkozásod a webvideozz blogján megjelent cikkben leírtakra és elmondottakra hibás és félrevezető.

A bejegyzés lényege ez: ha tudni akarod, mi foglalkoztatja a piacot, add meg a lehetőséget nekik arra, hogy kérdezzenek tőled. Én ezt fontosabbnak tartom mint a konkurenciafigyelést. Az csak támpont lehet és az igazításokban adhat irányt.

Nem akarom hosszan taglalni a dolgot, nagyon összetett az a dolog, amit a blogban megfogalmaztam. A hivatkozásod mindenesetre kontextusból kiragadott.

Szerettem volna ezt privát leírni, de ezen a blogon nincs elérhetőség - legalábbis nem látható.

oliveR

Bejegyzés: Sufni tuning helyett inkább készítsen jó piackutatást I.

csiszi 2010.03.18. 11:11:43

Semmiképpen nem lehet homogén egységként kezelni őket, de nekem úgy tűnik, hogy itthon új kategóriákat alkotott a sajtó és a közbeszéd.
mikro- és kisvállalkozás = KKV
középvállalkozás = "X milliárd ft éves árbevételű" (jelzőként használva, utalva rá, hogy nem egy 10 fős garázscég)
nagyvállalat = multi

Igazság szerint pont a KKV túl széleskörűen vett definíciója a hibás, szerencsésebb lenne egy MKV, egy KV és egy NV kategória.

Bejegyzés: Sufni tuning helyett inkább készítsen jó piackutatást I.

Klenovszki 2010.03.18. 00:05:13

Köszönöm mindenkinek a hozzászólását, amely remélem segített abban, hogy tisztábban lássa mindenki a piackutatás és nem piackutatás közötti nem is oly kicsiny különbséget.

A definíciók tisztázásán túl arra is kíváncsi lennék, hogy szerintetek helyes-e a KKV szektort egy egységként kezelni, miközben KKV szektorba tartozik a mikrovállalkozások a 10 főnél kevesebbet foglalkoztató cégek, a kisvállalkozások az 50 főnél kevesebbet, középvállalkozásnak a 250 főnél kevesebbet foglalkoztató cégek, aki éves nettó árbevételük alapján a nulla és a 10,75 milliárd forint közé eshetnek. Ez alapján pedig nagy különbségek vannak a KKV cégek között. Tehát nem érdemes egy egységes KKV szektorról beszélni, mert nem lehet egységes ajánlásokat megfogalmazni egy ilyen heterogén társaság felé. Ti mit gondoltok erről?

A másik kérdésem arra vonatkozik, hogy bár a cikket én elsősorban a DESK RESEARCH kutatásról írtam, azonban arról senki sem beszélt, pedig ez egy olyan módszer, amelyet bátran lehet piackutatásnak hívni, és bátran lehet akár a legkisebb cégnek is alkalmaznia. Mi erről a véleményetek? Mennyire látjátok, hogy a „KKV” szektor alkalmazza ezt a módszert?

Bejegyzés: Sufni tuning helyett inkább készítsen jó piackutatást I.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.17. 18:59:17

@Fehér Márton (OMA): mivel már mindent tisztáztunk, így tisztáztuk azt is, hogy amit ti a blogotokon írtatok, az szakmailag hibás. Én csak annyit kértem, hogy ha lehet, ezt javítsátok ki, hogy ne maradjon fent szakmailag hibás bejegyzés. Ez szerintem egy egyszerű és érthető kérés. Vagy nem?

Amit ezen felül leírtam, az annak az oka, hogy miért érem ezt. Ezt én nem érzem terhelésnek... De végülis mindegy, azt csináltok, amit akartok :D

Bejegyzés: Sufni tuning helyett inkább készítsen jó piackutatást I.

Fehér Márton (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2010.03.17. 18:39:49

@Konrad: ismered azt a dakota közmondást, hogy "ha észre veszed, hogy döglött lovon lovagolsz, akkor szállj le róla..."?

Mindent megbeszéltünk a bejegyzésekkel kapcsolatban és a piackutatás szó jelentését is tisztáztuk. Jánossal is virtuálisan kezet fogtam.

Szőrszálhasogatás és kakaskodás innentől kezdve az egész. A továbbiakban nem szeretnénk terhelni ennek a bejegyzésnek a kommentjeit ezzel...

Bejegyzés: Sufni tuning helyett inkább készítsen jó piackutatást I.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.17. 18:24:59

@Fehér Márton (OMA): @Gombos Zsolt (OMA): Hát, ha nem akartok arra az egyszerű kérdésre válaszolni, akkor nektek is további szép estét.

Ellenben ezt nem érzem a vita lezárásának. Eddig próbáltam elhinni, hogy ti nem folytatjátok azt a bulvármarketinges vonalat, hogy etetitek a népet féligazságokkal, de most bevallom, kicsit meginogtam...

Bejegyzés: Sufni tuning helyett inkább készítsen jó piackutatást I.

Gombos Zsolt (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2010.03.17. 17:48:08

@Konrad: Konrád, hidd el én is tanultam piackutatást. Főiskolán, sőt egyetemen is. Igaz lassan 10 éve.

A bejegyzésen utólag nem javítunk már, de írd le nyugodtam egy kommentben az OMA Blogon a véleményed, és akkor a Te álláspontod is ott lesz.

"Éppen ezért tőletek sem várom el, hogy értsetek a piackutatáshoz, hiszen ti az AdWordshöz értetek."

Hát ha ez így igaz lenne, a tréningjeink 80%-a meg se lenne tartva, a tudásanyagaink negyede nem lenne eladható. Sokkal szélesebb a spektrum, amin keresztül tudást kínálunk, de ez már nem tartozik a bejegyzéshez. Konrád, ismerkedj meg a termékeinkkel és a szolgáltatásainkkal! :)

Bejegyzés: Sufni tuning helyett inkább készítsen jó piackutatást I.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.17. 17:35:24

Közben megnéztem a kommenteket. Végig piackutatásról beszélnek a kommentezők. Vagyis ők elhiszik és erősítik, hogy ezt a módszert piackutatásnak nevezik. :(

Bejegyzés: Sufni tuning helyett inkább készítsen jó piackutatást I.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.17. 17:30:15

@Gombos Zsolt (OMA): igen. És azt gondolom, hibásan van ott, hogy piackutatás. Mert nem az. Főleg, mert a cikk url címe már más, ráadásul az egyik alcím ez:

"3. Csinálj házilag egy gyors és olcsó piackutatást"

És itt leírjátok azt, AMI NEM piackutatás, mit ahogy Marci azt le is írta itt előbb.

Tehát ezt javítsátok ki, és akkor oké, elhiszem, hogy nem fogja senki megszívni miattatok mondjuk két év múlva, amikor ráakad a bejegyzésetekre.

Ti is a kkv szektorban dolgoztak, pontosan tudjátok, mennyire nem értenek a cégek ezekhez a dolgokhoz, és mennyire könnyen mennek az egyszerűbb és olcsóbb megoldások felé. Aztán ha abban csalódnak, akkor nem magukat hibáztatják, mégcsak nem is azt, akitől a butaság származik, hanem az egész szakmát, és innentől "szar a marketing", meg "Láttam már piackutatásokat, amikkel nem sokra mentek a megbízók."

És mégegy. Én tanultam piackutatást. Vizsgáztam is belőle. Ez egy közgazdasági egyetem marketing szakának az elvégzéséhez kell. Mégsem merem azt állítani, hogy értek hozzá. Mert ez egy olyan szakma, ahol nagyon fontos a speciális tudás. Például a kérdések összeállításában, a módszerek kiválasztásában stb. Éppen ezért tőletek sem várom el, hogy értsetek a piackutatáshoz, hiszen ti az AdWordshöz értetek. De ez egy akkora szép piac! Ne másszunk bele mások szakterületébe, mert a végén mi jövünk ki belőle hülyén, nem?

Bejegyzés: Sufni tuning helyett inkább készítsen jó piackutatást I.

Gombos Zsolt (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2010.03.17. 16:25:44

@Konrad: Ez a most már tényleg kezd vicc kategóriába átmenni. Konrád, akkor lehetne igazad ha az OMA Blogon megjelent post címe az lenne: Profi piackutatás. De nem ez! A megfejtés ez: "SUFNI TUNING piackutatás"

Ugye Te is érzed az élét a dolognak?

Bejegyzés: Sufni tuning helyett inkább készítsen jó piackutatást I.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.17. 16:08:37

@Fehér Márton (OMA): amiket leírtál itt válaszban, abból vagy a szakmaiatlanság süt, vagy az, hogy nem akarod elfogadni: hülyeséget írtál.

Fogadjuk el, hogy NEM piackutatás, hanem teszt. Ezzel én is maximálisan egyetértek. Írd át a postot így, legyen egyértelmű, hogy amit korábban írtál, az tévedés, és nincs semmi gond, elhiszek mindent! :)

Bejegyzés: Sufni tuning helyett inkább készítsen jó piackutatást I.

Fehér Márton (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2010.03.17. 15:46:58

Hjaaaaj, látom gyűlnek a megmondóemberek, még van 1-2 akit várok.

Lécci-lécci ne vezessétek le az apokalipszist a bejegyzésemből ok? Semmilyen piackutatatós infótermékünk vagy tréningünk nem lesz ne aggódjatok!

De ha mégis, akkor előtte megbízzuk Jánost egy piackutatásra! :-D

Bejegyzés: Sufni tuning helyett inkább készítsen jó piackutatást I.

Mária 2010.03.17. 15:42:42

@Fehér Márton (OMA):

Nem a módszereddel van a baj, hanem azzal, hogy nem annak nevezed, ami, hanem ráaggattál egy vonzóbb, csillogóbb címkét. Miért is?

Pár éve egy multinál edződött marketinges céget csinált és maga köré gyűjtött tanítványnak pártucat vállalkozót, akik a legkülönbözőbb bizniszben próbálkoztak. Marketingről akkor hallottak először a tanítványok.

Megtanított nekik pár trükköt, majd azt mondta nekik, hogy mostantól ti nem csak cégvezetők, hanem a saját cégetek marketingesei is vagytok.

Majd a legjobb tanítványainak megtanított pár alap szociometria trükköt és azt mondta, hogy mostantól ti tanácsadók is vagytok.

Tudjuk azóta, mit csináltak ezek a trükkökön nevelkedett "marketing tanácsadók" a szakma jóhírével.

Te most megtanítasz az ügyfeleidnek pár trükköt és azt mondod, hogy ez a piackutatás. Hozzáolvasnak majd pár "piackutatós infoterméket" - mert ez a biznisz követni fogja az alap sumákolást - és meg lesznek győződve arról, hogy ők felkészült piackutatók.

A mechanizmus, a sablon, vagy nevezd, aminek akarod, ismerős mindkettőnk számára. Egyetlen apró csúsztatás évekre mozgásba lendíti a maszatológépezetet a féligazságokat hirdető alsókategóriás PDF-biznisszel együtt.

Ha nem ez a célod, akkor nem csapod be jól hangzó, ám nem igaz és nem korrekt meghatározásokkal a jobb eladhatóság miatt a célcsoportodat.

Bejegyzés: Sufni tuning helyett inkább készítsen jó piackutatást I.

Fehér Márton (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2010.03.17. 15:39:33

@Konrad: hidd el láttam piackutatásokat, elejétől végig is az eredményekkel együtt. Ki ne találd, hogy Te tudod, hogy mit nem láttam... Mi vagy Te BigBrother? :-) Ha tudnád mikben vettem már részt, még NRCs piackutatással is volt dolgom személyesen. :-)

Amit leírtam a postban azzal nem azt szerettem volna mondani, hogy "amit itt leírok az A piackutatás és minden más maszlag". Egyszerűen így neveztem el amit leírtam, ezzel semmilyen módon nem akartam a professzionális piackutatók szakmáját becsmérelni. Ne érts félre és ne lovagoljunk a szavakon ezek után, hogy pontosítottuk mi a piackutatás és megegyeztünk Jánossal, hogy amiről írtam nevezzük el: "online értékesítési teszt"-nek.

@Klenovszki: Kezet rá, pontosan értem miről szól a Te cikked, nincs vita köztünk a hasznosságában egyik vagy másik módszert illetően.

Részemről úgy gondolom túlbeszéltük a kérdést.

"szívesen tartok neked vagy ügyfeleidnek gyakorlatorientált piackutatási oktatást."

Ezzel kapcsolatban még az is elképzelhető, hogy megkeresünk.

Bejegyzés: Sufni tuning helyett inkább készítsen jó piackutatást I.