Azzal, hogy a szemkamera kilépett a laboratóriumok világából a valós életbe, a szemkamerás mérés egyre vonzóbb a fogyasztók megismerésére – olvasható a research-live több szempontú elemzésében, ahol a szemkamerás mérések használatát járják körül.
Ma már egyre gyakrabban találkozhatunk a fejükön hatalmas szemüveget viselő emberekkel, ami egy válltáskához van csatolva. A Heathrow repülőtéren a JC Decaux készített ilyen vizsgálatot a közelmúltban, a Nunwood vállalat ‘Bioshopping’ panelje pedig rendszeresen végez bolton belül hasonló felméréseket. Iain Janes, az Eyetracker vállalat igazgatója 27 éve készít szemkamerás vizsgálatokat. Véleménye szerint azzal, hogy a módszer kivonult a laboratóriumból a való világba nemcsak a technológiát tette vonzóbbá az ügyfelek számára, de a mérések pontosságát is. „A laboratórium, ami szimulálta, hogy a boltban vagy adott értéket, de ez nem ugyanaz, mint ahogy a valóságban vásároljuk a gabonapelyhet”.
Körülbelül 5 percbe kerül, hogy a szemkamerás szemüveget feltegyük. A készüléket egy állítható pánttal erősítik a helyére, majd a falon 5 pont nézése alapján bekalibrálják. Ezután a kamera rögzíti, hogy mit látunk és pontosan hova nézünk. A mérés eredménye gyakran egy hő-térkép, de ennél többre szükség ahhoz, hogy következtetéseket tudjunk megfogalmazni. „A hő-térkép jól néz ki, de csak azt mutatja meg, hogy valahova néztél. Arra nem ad magyarázatot, hogy a szemed miért néz éppen abba az irányba” – mondja Janes. Ezért a szemkamerás vizsgálat után interjút készítenek az alanyokkal arról, hogy mi keltette fel az érdeklődésüket, hogy emlékeznek-e arra, amire ránéztek és ez pozitív vagy negatív érzéseket keltett bennük.
A Nunwood a ’Bioshopping’ kutatás részeként a szemkamerás mérés eredményeit két másik forrás adataival kombinálja. A galvanikus bőr-reakció mérő a bőr izzadása alapján követi nyomon a hatást és egy nagyon érzékeny hőmérséklet mérő, amely megmutatja, hogy az adott hatás mögött pozitív vagy negatív érzések húzódnak.
A szemkamera hátrányai között említi a cikk, hogy a szemkamera néha felülígéri a valóságot. Előfordul, hogy akik alig szenteltek figyelmet egy hirdetésre később mégis képesek felidézni azt, míg más hirdetésekre nem emlékeznek, pedig hosszabban nézték ezeket. Az is előfordul, hogy a módszert egyes ügynökségek színháznak használják ahhoz, amit egyébként mondani akarnak. Ebben az esetben a módszer nem ad többet a meglévő tudáshoz.
Forrás: http://www.research-live.com/features/eyes-wide-open/4000663.article
Utolsó kommentek