Az online kutatási közösségekben rejlő lehetőségek
Címkék: online marketingkutatás közösségi oldalak
2009.08.05. 10:29
A kutatási közösségek jelentik a piackutatás leggyorsabban bővülő területét. Ennek a legfőbb oka, hogy ezeknek a közösségeknek a használata nagy kiadáscsökkentést eredményezhet, amellett hogy nagyszerű insight-okhoz juthatunk hozzá a segítségükkel.
A marketingmagazine.co.uk a következőképpen összegzi a kutatási célú online közösségekben rejlő lehetőségeket:
1. A vevők hiteles hangját hozza közel
A kutatási közösségek igazi fogyasztókból állnak, és ez olyasmi, ami hiányzik az adatokkal teli táblázatokból. A kutatók egymást követő kérdéseket tehetnek fel és gyors válaszokat kapnak. Ha egy ötlet nem tetszik a fogyasztóknak, akkor azt meg is mondják, a saját szavaikkal.
2. Folyamatos tanulás
A hagyományos kutatás egyszeri kutatások sorozatából áll, ahol a tudás kismértékben köthető össze a vevő vagy a kutató számára. A közösségek moderátorai heti öt napot (egyes esetekben hetet) dolgoznak együtt a résztvevőkkel és a megbízóval. Minden egyes véleménycsere hozzá ad valamit a teljes tudáshoz. Minden egyes tagnak ismerjük a múltját, a legfrissebb hozzászólások megmagyarázhatóak a korábban megfogalmazott vélemények alapján. A moderátor és a menedzserek közötti heti egyeztetések új ismereteket adnak, amelyek növelik a továbbiakban felteendő kérdések értékét.
3. Kis kérdések is előkerülhetnek
Egy márka mindennapi életében a nagy dolgok beárnyékolják a kis kérdéseket. A legtöbb esetben ezek a kérdések nem kerülnek elő vagy összekötik őket egy nagyobb projektbe vagy a kérdést kibővítik, hogy a megválaszolás költséghatékony legyen. Mivel a kutatási közösségek folyamatosan működnek a kis kérdések minden héten feltehetők, akár többször is hetente.
4. Az ügyfelek és kutatók közötti viszony átalakulóban van
Három trend látható, amely a jövőben átalakíthatja az ügyfelek és kutatók közötti viszonyt;
- A hagyományos kvantitatív kutatásokat egyre inkább úgy fogják tekinteni, mint amelyek képtelenek hasznos insight-okat adni, így nem érik meg az árukat.
- A kutatási közösségek sok vállalat insight stratégiájának díszévé válnak, néhány kérdést közvetlenül megválaszolnak, egyes kutatások szükségességét teremtik meg és összekötik a szálakat.
- Egyes piackutatás fajták el fognak tűnni a jövőben, befolyásolva a szájreklám, a magatartás alapú célzás, a mobil technológiák és a social networking által, kiegészítve és néhány esetben helyettesítve a hagyományos kutatást.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek